torsdag 24. januar 2013

Fra papir til tre....en erfaring på veien.

 
Ja, så klarte jeg ihvertfall å vente lenge nok, da:)
 
 
Her er bildet som jeg la i i våt akrylmaling.
Bildet pensles med vann før man gnir/ruller av vannet.
Denne metoden har jeg brukt før,
men denne gangen var bildet for lyst  og med for svake kontraster.
 Sort/hvitt eller sepia gir derimot et ganske sikkert resultat.

 
 Bildet som ble lagt i decoupagelakk for tre ble mer lykket.
Her ser du hvordan bildet kommer til syne etterhvert som papiret ruller av.
Jeg har valgt å bruke en ren litt ru kryssfinerplate,
da blir bildet som en del av treverket.
 
 
Bildet er fremdeles vått.

 
Bildet er tørt.
Ved å gni mer og mindre på forskjellige steder,
får bildet et gammelt og transparent uttrykk.



 Her har jeg lagt på et lag med lakk.
I neste forsøk vil jeg prøve et annet lakklim.
Jeg har fått anbefalt Golden fluid matt medium .
Da skal man bare la bildet ligget et par minutter, så det blir neste eksperiment.
Denne og teknikken over passer godt til overføring på lerret.
 
 
Har du gjort noen erfaringer med bilder og overføring så blir jeg veldig glad for en tips og kommentarer:)
 

Grace-Jane



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...