onsdag 26. juni 2013

Utstilling på gang.....

Lenge siden sist nå...har hatt så lyst til å gjøre noe...
lage noe...bare være kreativ...
 
 
 
 
Da er det så gøy når noen ringer og lurer på om jeg vil ha med noen av skulpturene mine på utstilling :)
 
Så da er det jo bare å sette igang.
 
 
 "Som jeg er"
Torso - Kvinne - Bjørk
 
Denne har ligget lenge på vent.
Men jeg tror det var lurt siden jeg tok sjansen på å la den ligge lenge ute i vær og vind for å få fine tegninger veden. Risken med å la emnet ligger for lenge, er jo at veden kan bli for porøs og gå i oppløsning.
 
 
Settes inn med Liberon Finishing Oil.
Det får frem tegningene i veden, samtidig som det blir ulike sjatteringer alt etter som hvor mye veden har surnet.

 
 

 
Voks gir muligheter for å skape en overflate som er matt eller glatt og blank.
Overflatebehandlingen er viktig opplevelsen av skulpturen.
Det å kunne ta og kjenne på treverket gir opplevelsen en ekstra dimensjon.

 
Montering.
Vil helst ikke at noen skal få denne over foten!

 
Nå har skiltene fra Skiltmax kommet(festet på plata)
Veldig greit å bestille derfra. Tittel på verket og navn har jeg valgt denne gangen.
De er i plast... liker ikke helt det... men veldig dyrt med noe annet.

 
"Innerst i hjertet"

 
"Levd liv"
(treskulpturen, ikke bildet)
 
 

Velkommen skal dere være :)

Grace-Jane


2 kommentarer:

  1. Oj, så spennende! Begynner den nå?
    Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:) Så hyggelig at du er innom siden min! Utstillingen begynner i morgen fredag kl 18.00.
      Hilsen Grace-Jane

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...