onsdag 23. januar 2013

Fra papir til tre...går det?

 
Jeg leker meg litt med bilder og tekst for tiden.
 
Hobbyrommet er ryddet og det er endelig mulighet for å sette igang når det måtte falle meg inn...... må vel kalles impulsiv av natur:)
 
 
 
I kjelleren fant jeg frem en tynn kryssfinerplate.
Bare en slik som har vært baksiden av et møbel en gang.
Nå har jeg lyst til å prøve ut bildeoverføring ved hjelp av akrylmaling og lakk.
Et bilde av datteren min da hun var liten passet godt:)

 
Bildet er skrevet ut i farger på en helt vanlig skriver.
Platen har jeg malt hvit der bildet skal overføres.

 
Her har jeg malt med decoupagelakk for treverk.
 
 
Bildene legger jeg på den våte malingen og lakken.
Nå er det bare å vente til i morgen...altså til malingen og lakken er tørr.
Helt tørr.....
Det er det som er litt vanskelig...
Tålmodighet likesom...
I morgen når det er tørt.....
Da skal jeg fukte bildene og gni av papiret.
 
 
Så følg med videre....så får vi se om det går bra:)
 

Grace-Jane


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...